Segodnya newspaper liquidated. Itogi magazine next in turn?

The Sem Dnei (“Seven Days”) publishing house has decided to stop financing the newspaper Segondya (“Today”) starting from tomorrow on. All the staff has been sent to a 2-month paid leave with subsequent dismissal. The Sem Dnei is part of disgraced Vladimir Gusinski’s Media-Most holding. It has become know to PRAVDA.RU that the Itogi weekly may be the next outlet to be left without funding. There have been no official reports about the causes of the paper’s funding failure. Mikhail Berger, the Segonya’s editor-in-chief, reiterates that “the case started by Jordan and Kokh is coming to a close: in one case, it’s changing hands, in the other, busting media outlets which are critical to the authorities.” The fact is that nobody has closed the paper – it has just been cut off from subsidizing. After all, who cares for a loss-making paper, the more so that the next presidential election is a long way to go? Judging by the information coming to PRAVDA.RU, similar measures can be taken towards the Itogi weekly – it is financed by the same publishing house, Sem Dnei. The magazine is also proving loss-making.

Subscribe to Pravda.Ru Telegram channel, Facebook, RSS!

Author`s name Editorial Team